Din kundvagn är tom
Till kassan
 


Frågor & Svar
  • Sortiment

    Jag har en fråga om en specifik produkt. Vad gör jag?

    Kontakta oss via formuläret under fliken Kundtjänst så svarar vi gärna på dina frågor.

    Finns varan i lager?

    Alla varor som går att beställa på sidan finns normalt i lager. Skulle en produkt vara tillfälligt slut hos oss meddelar vi detta så fort vi hanterar din order. Då får du också information om leveranstid.

    När kommer varan in i lager igen?

    Vi får leveranser från våra leverantörer varje vecka så det brukar sällan vara några längre väntetider. Skulle en vara ta slut även hos vår leverantör kan det ibland ta lite längre tid. Har du beställt en vara som är slut så kontaktar vi dig och informerar om förväntad leveranstid.

    Hinner jag få min beställning i tid?

    Förlängda leveranstider under april! Åter till normala leveranstider 2 maj 2013.
    Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Vi skickar med Posten förstaklass varubrev som normalt anländer till kund dagen efter inlämning.

    Var kan jag se min orderstatus?

    När du lägger en beställning hos oss skickar vi ett e-mail med en detaljerad orderbekräftelse. I detta e-mail hittar du även en länk som du kan klicka på för att se din aktuella orderstatus.

    Beställning

    Får vem som helst handla på byPM.se?

    Ja, men du måste vara minst 18 år (eller ha målsmans tillstånd) och bo i Sverige.

    Kan jag beställa även om jag bor utomlands?

    Nej, för tillfället kan vi endast leverera till svenska adresser.

    Kan jag avbeställa min order?

    Ja, förutsatt att vi inte hunnit packa och skicka iväg din beställning redan.

    Kan jag ångra mitt köp?

    Självklart! Vi ger dig alltid 14 dagars öppet köp på det du beställer. Du får returnera varan förutsatt att den är oanvänd och i originalförpackning. Vi betalar tillbaka hela summan, du betalar bara returfrakten själv.

    Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på utlämningsstället?

    Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen.

    Betalning

    Vilka betalningsalternativ finns det?

    Vi erbjuder f.n betalning med betalkort, mot faktura, eller direkt via din internetbank.

    Är det säkert att handla hos er?

    Ja. I samarbete med vår betalningsleverantör Payer sker all inmatning av känsliga uppgifter via en krypterad länk. byPM.se har inte tillgång till ditt kortnummer eller annan känslig information.

    Vad kostar frakten?

    Vi tillämpar enhetsfrakt på byPM.se. Detta betyder att du alltid betalar en fast fraktavgift på f.n 29 kr. Handlar du för mer än 1000 kr bjuder vi på frakten.

    Leverans

    Hur lång är leveranstiden?

    Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Beställningar som läggs innan kl. 14.00 kommer att levereras från oss samma dag!

    Skickar ni till andra länder än Sverige?

    Inte i dagsläget tyvärr, men det finns planer för ytterligare expansion.

    Kan jag hämta varorna själv?

    Nej vi har för närvarande ingen fysisk butik.

    Vad gör jag om jag vill byta/returnera eller reklamera en vara?

    Kontakta oss via e-post kundtjanst@bypm.se så berättar vi mer om hur du gör.

    Hur lång tid har jag på mig att byta eller returnera en vara?

    Du har alltid 14 dagars öppet köp på alla varor.

    Teknik

    Använder ni er av Cookies?

    Ja, vi använder oss av kakor (s.k Cookies) för att komma ihåg innehållet i din kundvagn.

    Vilken webbläsare bör jag använda?

    byPM.se är optimerad för Safari, Chrome, Mozilla Firefox och Internet Explorer.

    Vem/vilka har gjort byPM.se's e-butik?

    Vårt e-handelssystem är utvecklat av G9 Media AB och går inte att hyra eller att köpa.

    Övrigt

    Hur kan jag komma i kontakt med er?

    Du kan kontakta oss via telefon, post eller email. Mer information hittar du under kundtjänst.

    Har ni någon fysisk butik som man kan besöka?

    Nej inte för närvarande.

    Kan ni sponsra min blogg eller mitt evenemang?

    Kontakta kundtjänst med din förfrågan så försöker vi hjälpa till efter bästa förmåga.

    Hur avanmäler man sig från erat nyhetsbrev?

    Detta gör du enklast genom att klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet.


  • Finns inget svar på din fråga?
    Här hittar du utförliga svar på de vanligaste frågorna som vi får från våra kunder.

    Hittar du inte svaret på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss.